Desjardins

Working at Desjardins: company overview and reviews

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Desjardins
3.9
879 reviews
Desjardins ratings
3.9
Average rating of 879 reviews on Indeed
3.9Work-life balance
3.9Pay & benefits
3.6Job security & advancement
3.6Management
3.8Culture
Headquarters
Lévis, CA
Employees
10,000+
Revenue
More than $10B (USD)
Industry
Banks and Financial Services

Popular jobs at Desjardins

 Average salarySalary range
15 salaries reported
$21.69
per hour
$10.80-$32.55
1 salary reported
$26.00
per hour
$13.00-$39.00
3 salaries reported
$17.50
per hour
$10.15-$32.15
35 salaries reported
$21.15
per hour
$10.55-$31.75
30 salaries reported
$46,846
per year
$22,000-$78,000
Salary satisfaction
63%
of the employees are satisfied about their pay
Based on 687 reviews

Desjardins reviews

Popular jobsCaissier (H/F)Customer Service RepresentativeConseiller Financier (H/F)Service à la Clientèle (H/F)Insurance AgentAgent de Service (H/F)Conseiller en Sécurité Financière (H/F)Financial AdvisorClaims AdvisorConseiller (H/F)AgentConseiller de Vente (H/F)Administrative AssistantDirecteur (H/F)Adjoint Administratif (H/F)Agent (H/F)Commis (H/F)Conseiller Clientèle (H/F)Spécialiste en Soutien Technique (H/F)Agent d'assurance (H/F)Insurance AdvisorAnalyste Crédit (H/F)Bank ClerkAgent Administratif (H/F)Assistant d'éducation (H/F)Chef d'équipe (H/F)Expert en Sinistre (H/F)Représentant de Services aux Entreprises (H/F)Agent D'accueil (H/F)AnalystGestionnaire Ressources Humaines (H/F)Account ManagerAnalyste (H/F)Analyste d'affaires (H/F)Directeur de Comptes (H/F)Investment ConsultantMember Services RepresentativePlanificateur (H/F)Sales RepresentativeSecrétaire-réceptionniste (H/F)Stagiaire (H/F)ActuaryAdvisorAgent de Distribution (H/F)Analyste Programmeur (H/F)Business AdvisorCashierChef de Projet (H/F)Claims AdjusterClerkConseiller en Gestion (H/F)Financial RepresentativeResponsable Développement (H/F)TechnicianTechnicien (H/F)TellerUnderwriterAdjoint de Direction (H/F)Administrateur (H/F)Agent de Sécurité (H/F)Agent du Service aux Clients (H/F)Archiviste (H/F)AssociateAuto AppraiserBenefits AdvisorBilling AdministratorBusiness AnalystBusiness Development ManagerChargé de Clientèle (H/F)Chargé de Recouvrement (H/F)Chauffeur Livreur (H/F)Claims SpecialistCommis de Bureau (H/F)ConsultantConsultant (H/F)Consultant Ressources Humaines (H/F)CounselCustomer Service Associate / CashierDigital MarketerDirecteur des Ventes (H/F)Estimateur (H/F)Finance InternGérant (H/F)Installateur (H/F)Java DeveloperMailroom ClerkMarketerMontréal, QCProgrammer AnalystPréposé à L'entretien Ménager (H/F)Préventionniste (H/F)Quality Assurance AnalystReprésentant (H/F)Réceptionniste (H/F)Sales ConsultantSecrétaire de Direction (H/F)Senior Credit AnalystServeur (H/F)SupervisorSupport Technique (H/F)Technicien en Informatique (H/F)Téléconseiller (H/F)Unix AdministratorA LA GOUVERNENCEAccount AdvisorAccount RepresentativeAccount SpecialistAccounting AssistantAdjoint en Placement (H/F)Adjointe aux Gestionnaires (H/F)Adjointe de directeurs de compteAdjusterAdministrateur Système (H/F)Administrateur de Contrat (H/F)Administrative AgentAdministrative OfficerAdministratorAgent Commercial (H/F)Agent Opérationnel (H/F)Agent de Bureau (H/F)Agent de Centre d'appel (H/F)Agent de Courrier (H/F)Agent de Facturation (H/F)Agent de Gestion Financière (H/F)Agent de Liaison (H/F)Agent de Relève (H/F)Agent de Transit (H/F)Agent spécialiséAnalyse financement hypothécaireAnalyste Commercial (H/F)Analyste Développeur (H/F)Analyste Financier (H/F)Analytics ConsultantAppraiserAsesor/a financiero/aAssistant Formation (H/F)Assistant Manager (H/F)Assistant UnderwriterAssistant d'exploitation (H/F)Banquet ServerBenefits AnalystBilingual Customer Service AssociateBusiness Development AnalystBusiness Manager (H/F)CONSEILLER RELATION CLIENTELE (N5)CallerCertificateurChargé d'études Statistiques (H/F)Chargé de Conformité (H/F)Chargé de Contrôle Interne (H/F)Chargé de clientèle • Direction vente et développement de la clientèleChauffeur (H/F)Chauffeur de Camion (H/F)ChefChef de Caisse (H/F)Chef de Produit (H/F)Chef de Projet Senior (H/F)Claims AnalystClaims CoordinatorClaims ManagerClaims ProcessorClaims RepresentativeClient Services CoordinatorCommercial ManagerCommis Administratif (H/F)Commis à la Vente (H/F)Committee MemberConseillerConseiller Commercial (H/F)Conseiller Courtier en Prêts (H/F)Conseiller D'accueil (H/F)Conseiller En Finance Hypothécaire N6Conseiller au service à la clientèleConseiller du Service (H/F)Conseiller en Architecture de solution (contrat)Conseiller en Gestion de Patrimoine (H/F)Conseiller en Performance (H/F)Conseiller en Transformation Organisationnelle (H/F)Conseiller en architecture de solutions DesjardinsConseiller en architecture détaillée (Télécom)Conseiller en finances personnellesConseiller en gestion de patrimoineConseiller en Économie Sociale Et Familiale (H/F)Conseiller financierConseiller investissement et retraiteConseiller service à la clientèleConseiller, Service à la clientèleConseiller, service aux particuliers VPAConseiller- Prix de revientConseillere service a la clienteleConseillèreConseillère adjointe, RRConseillère au service à la clientèleConseillère aux entreprisesConseillère service aux entreprisesConsultant Informatique (H/F)Contract ConsultantContremaître (H/F)Contrôleur (H/F)Contrôleur de Gestion (H/F)Contrôleur financierCoordinatrice RVCoordonnateur (H/F)Coordonnateur Administratif (H/F)Coordonnateur Médias (H/F)Coordonnateur en téléphonie/télécomCoordonnatriceCoordonnatrice de la qualité et de la productivitéCorporate TrainerCredit AnalystCuisinier (H/F)Data EngineerData Entry ClerkDepartment AssistantDerivatives advisorDesjardins GestionDeveloper ConsultantDevelopment Operations EngineerDirecteur - Souscription (H/F)Directeur Associatif (H/F)Directeur Commercial (H/F)Directeur D'etablissement Hospitalier (H/F)Directeur Infrastructures (H/F)Directeur de comptesDirecteur de la Stratégie (H/F)DirectorDéveloppeur (H/F)Développeur Front End (H/F)Développeur Java (H/F)EmployéEntry Level ManagerEntrée de donnéesErgonome (H/F)Ex employéExaminateur en soins médicaux-dentairesExecutive AssistantFacilitatorFinance AgentFinance OfficerFinancial AnalystFinancial PlannerFinancial advisorFormateur Informatique (H/F)GardeGestion privée DesjardinsGestionnaire D’actifs (H/F)Gestionnaire Immobilier (H/F)Gestionnaire Retraite (H/F)Gestionnaire de Prix (H/F)Gestionnaire de Stock (H/F)Gouvernant (H/F)Government Relations AdvisorHelp Desk AnalystHuman Resources GeneralistIT TechnicianImaging SpecialistIndividual Insurance AdministrationInfographiste (H/F)Information Security AnalystInformation Technology SpecialistInfrastructure ManagerInternInterprète (H/F)Investigatrice de risqueInvestment RepresentativeJournalière spécialiséLeader Investigation - Communications et SécuritéLegal AssistantLicensed AgentLitigation AdvisorLoan ManagerMailroom employeeManagerMarketing Communications CoordinatorMarketing SpecialistMaster of puppetsMember AdvisorMental Health TechnicianMerchantMoniteur (H/F)Montréal, QcNOLNew Home Sales ConsultantNotice of Loss TakerNégociateur Transaction (H/F)Office AdministratorOffice ManagerOffice RepresentativeOffice WorkerOfisOperation CoordinatorOperational Support GradeOuvrier de Maintenance (H/F)PaymasterPco (H/F)PerformerPersonal Care AssistantPersonal Finance AdvisorPilote de Projet (H/F)Premier groupe financier coopératifPremière vice-présidence SPRHDPreposePrincipalProcess AgentProduct ManagerProduct OwnerProfessionnelleProject ManagerProperty and Casualty AdvisorPréparateur de Commandes (H/F)Préposé au Service Alimentaire (H/F)Préposé au Service à la Clientèle (H/F)Préposé aux Bénéficiaires (H/F)Préposé aux Chambres (H/F)Préposé à L'expédition (H/F)Préposé à la Prise des Commandes (H/F)Préposée au service à la clientèlePréposée en comptabiité et en approvisionnementPréposée à l'administrationPublicistQc. CanadaQuality Assurance ManagerReceptionistReceptionist (H/F)Records CoordinatorRecruiterRecruteur Ti (H/F)Regional Sales ManagerResponsable Communication (H/F)Responsable D'affaires (H/F)Responsable Qualité (H/F)Responsable de Dossiers (H/F)Responsable de Département (H/F)SFL PartenaireSales AnalystSales AssistantSales ManagerSales ProfessionalSalesforce Technical LeadSecretarySecrétaire (H/F)Section ManagerSenior Account DirectorSenior AdjusterSenior AdministratorSenior AdvisorSenior AnalystSenior BASenior ConsultantSenior Customer Service RepresentativeSenior Data ManagerSenior DirectorSenior Financial AdvisorSenior Project ConsultantSenior Relationship ManagerSenior Systems AdministratorSenior Systems AnalystService ClerkService d'acceuilService à la clientèle/rétentionSoutiensSpécialiste Hypothécaire (H/F)Spécialiste en Sécurité Informatique (H/F)Stagiaire Consultant (H/F)Stagiaire Gestion de Patrimoine (H/F)Student InternSummer StudentSurveillant de Chantier (H/F)SurveillanteSystems AdministratorSystems AnalystTechnical SupportTechnical Support SpecialistTechnicien Alarme (H/F)Technicien Contrôle (H/F)Technicien Support (H/F)Technicien de Gestion (H/F)Technicien de Maintenance en Équipements Industriels (H/F)Technicien de Service (H/F)Technicien de Surface (H/F)Technicien des Systèmes de Télécommunication (H/F)Technicien en Administration (H/F)Technicien en Placements MobiliersTehnicien spécialisé - règlementsTravel CoordinatorTélécommunicationTéléopérateur (H/F)Téléphoniste (H/F)Wealth Managerancien-employéimpôts, travaux divers de secrétariatretraitéesecurite imobilierstructurer et produire l'information demandée
All locationsAjax, ONAlma, QCAnjou, QCAurora, ONBaie-Comeau, QCBancroft, IABeauharnois, QCBellechasse Regional County Municipality, QCBeloeil, QCBlainville, QCBoursières (70)Brampton, ONBrossard, QCBurlington, ONCalgary, ABCambridge, ONCampbellford, ONCap-Santé, QCCaplan, QCCasselman, ONCharny, QCChelmsford, ONChicoutimi, QCColumbus, OHCornwall, ONDjiboutiDorval, QCDrummondville, QCGaspé, QCGatineau, QCGloucester, ONGranby, QCGrande-digue, NBGreater Sudbury, ONGreater Toronto Area, ONHallandale Beach, FLHamilton, ONHawkesbury, ONHollywood, FLHérouville-Saint-Clair (14)Jonquière, QCKanata, ONKitchener, ONKittery, MEKnowlton, QCL'Assomption, QCL'epiphanie, QCLa Malbaie, QCLa Sarre, QCLa Tuque, QCLaSalle, ONLac-Mégantic, QCLachine, QCLamèque, NBLauderhill, FLLaval, QCLavaltrie, QCLigné (44)London, ONLongueuil, QCLouiseville, QCLévis, QCMarkham, ONMidland, ONMirabel, QCMississauga, ONMistissini, QCMoncton, NBMont-Tremblant, QCMont-royal, QCMontmagny, QCMontreal, WIMontreal-nord, QCMontréal, QCMontréal-Est, QCNiagara Falls, ONNiagara, ONNorth Bay, ONNorth York, ONNorwood, ONOakville, ONOka, QCOntario, CAOrleans, ONOrmstown, QCOttawa, ONOuagadougouPembroke, ONPickering, ONPointe-aux-trembles, QCPont-Rouge, QCPortneuf, QCPrinceville, QCQuebec City, QCRepentigny, QCRichmond, BCRimouski, QCRue (80)Saguenay, QCSaint-Damase, QCSaint-Denis-sur-Richelieu, QCSaint-Eugène-d'Argentenay, QCSaint-Eustache, QCSaint-Germain-de-Grantham, QCSaint-Hyacinthe, QCSaint-Jean-Chrysostome, QCSaint-Jean-sur-Richelieu, QCSaint-Jérôme, QCSaint-Laurent, QCSaint-Lin--Laurentides, QCSaint-Marc-des-Carrières, QCSaint-Prime, QCSaint-Rémi, QCSaint-Sauveur, QCSaint-Étienne-des-Grès, QCSainte-Agathe-des-Monts, QCSainte-Foy, QCSainte-Julienne, QCSainte-Sophie-de-Lévrard, QCSainte-Thérèse, QCSalaberry-de-Valleyfield, QCScarborough, ONSenneterre, QCShawinigan, QCShawinigan-sud, QCSherbrooke, QCSorel-Tracy, QCSt-jean-baptiste, QCSt. Albert, ABSt. André, NBSt. Malo, MBThurso, QCTimmins, ONToronto, OHToronto, ONTorrance, CATrenton, ONTrois-Rivières, QCUnion, ONVal-belair, QCVal-d'Or, QCVancouver, BCVanier, QCVaudreuil-Dorion, QCVerdun, QCVictoria, BCVictoriaville, QCViger (65)Windsor, ONWinnipeg, MBYaoundé

Overall reviews at Desjardins

1.0
Master of puppets | Montréal, QC | Apr. 1, 2016
Welcome to hell
Croyez-vous sincèrement que les commentaires ici sont véridiques? Les gens upload leur CV et donnent leurs infos personnelles pour s'inscrire. Il faudrait être s-t-u-p-i-d-e de parler en mal de ce genre d'entreprise sur un site public. Facile de vous retracer, facile de faire enlever le commentaire. Ceci dit en tant qu'ex employer de chez Desjardins et ayant eu accès à de l'information non public au sujet des pratiques un peu partout entre les murs des différents bureaux de la fédération. Voici mon commentaire. Les gens entre les murs de ce monstre sont pour la plupart des monstres. Les meilleurs ne restent pas là. Ceux qui restent sont pour la plupart des gens qui se connaissent depuis longtemps. Passent leur temps à b-i-t-c-h-e-r les nouveaux venu ou ceux qu'ils ne connaissent pas vraiment. Font passer tous problèmes sur le dos du petit(e) nouveau et se font appuyer évidemment par leurs ti-amis à l'interne. Plus vous vous défendez et plus vous vous faites détester évidemment. Les activités à risque de leur faire perdre du crédit dans l'entreprise sont fait par les ti-nouveaux autant permanent que consultant car l'objectif dès le départ c'est de protéger leurs arrières. Ils se protègent entre eux. Ils mentent, complotent, n'hésitent pas à vous mettre tout sur le dos jusqu'à ce que ça pète. Ils essaient de vous faire paniquer et si ça marche pas là vous devenez vraiment une menace. La moindre petite résistance à leurs propos souvent teinté du même cas typique d'harcèlement p
ProsFacile de se faire embaucher
ConsFacile de se faire expulser à cause de complots à l'interne et ainsi ruiner sa carrière
2.0
Account Manager | Kanata, ON | Aug. 26, 2020
DO NOT sign on to a new agency
Quickly learned why people avoid opportunities at start ups. Seek opportunities on a corporate level. Was hired at a new independent agency in the Kanata, Ottawa ON area last year, and it was downhill from there. First impressions of the owner were that he was friendly and approachable, as most narcissists are. Owner was a pathological liar, lied and inflated prior experience, perpetually lied to customers. Unethically tweaked rating information when quoting clients to offer favorable quotes. Would set high targets/ expectations (which is fine) with no course of action and no provided training. It was like working for the 'Michael Scott' character from 'The office', but with even less favorable/ redeemable qualities. Not a bad person, but poor leader with weird complexes. As an example, he would berate and yell at his wife on many occasions in front of everyone in the office when she would visit.He had this rage that would never match the crime in question. Held every perceivable thing he was supposed to do as Manager over my head. Would talk about himself on end, repeating the same story over and over again, constantly distracting employees from getting any work done, seeking validation and awe. This is how he was caught in many lies. Salary was trash for work expectation, and there was no structure, or work life balance. Poor communication, constant gas lighting, cowardly passive aggressive approach to enforcing changes. He would constantly cut people off when they were tal
ProsLicensing
Consterrible management. long hours, low salary and commission structure
4.0
Agent de Transit (H/F) | Sainte-Julienne, QC | Nov. 2, 2013
Environnement de travail agréable, valorisation de l'employé considérable
Journée Typique -Prendre les messages sur la boite vocale de la caisse Être à l'écoute des attentes de la clientèle et à l'affût des occasion d'améliorer le service à la clientèle -Procéder aux demandes de recherches des membres tel que réclamation pour paiements mauvaises factures, relevés d'opérations, transactions inconnues dans leur compte, remplacement de carte de guichet -Remplir le calendrier des absences et des vacances -Prise de Rendez-vous -transferts d'appels -Trouver des solutions pour les insatisfactions des membres Opportunités de développement -Elles sont excellentes, le réseau des caisses offre aux employés qui le désirent des cours à la Téluq (télé université du Québec) des cours de perfectionnement pour avoir la possibilité d'avoir des promotions Management - Les gestionnaires sont toujours à l'affût des progrès tant au niveau informatique que le secteur des ventes. Leur disponibilité est exemplaire ainsi que leur façon de supporter et d'encourager les employés. Collaborateurs -Le réseau des caisse est une belle grande équipe. L'entraide entre employés est une grande force L'aspect le plus difficile - Les ventes : Nous sommes constamment sollicité pour faire de l'épargne, des références, visa, relevés, et tout ce qui touche à l'automatisation des membres L'aspect le plus agréable - Le contact avec les membres -La sensation d'avoir résolu un problème et de voir un membre satisfait du service reçu -Pouvoir aider un collègue
ProsBonne ambiance de travail, assurances complètes (dents, lunettes etc)
ConsPression pour la vente, travailler dans le stress de ne pas atteindre les objectifs de la caisse
2.0
Conseiller (H/F) | Montréal, QC | May 26, 2019
Culture décevante
J’ai travaillé à la banque TD pendant quelques années et en arrivant chez Desjardins, j’ai immédiatement constaté la différence entre les cultures des deux entreprises. Chez TD, on favorise l’efficacité, on fait tout en notre possible pour ne pas perdre de temps avec des procédures inutiles, on s’assure que tout est « smooth » et « streamlined ». Chez Desjardins, on à l’impression de travailler pour le gouvernement. Tout est lent, les ressources humaines ont beaucoup trop de pouvoir et tout doit passer par eux, ils sont lents et inefficaces. Les directeurs de départements sont des anciens employés qui ont passé 5 à 10 ans sur une position junior, au lieu de récompenser le talent, la compagnie récompense la fidélité et se retrouve avec des dirigeants qui manquent d’intelligence d’affaire, et de facto les départements et équipes sont mal gérés, se donnent comme objectifs de changer les procédures chaque année sans trop se questionner sur les impacts sur le terrain. Points positifs : salaires compétitifs et emphase mise sur la satisfaction du membre. Pour le reste, il faudrait couper presque 15% des emplois et tout revoir les processus pour injecter un peu d’efficacité dans ce monstre corporatif. Négatifs: manque de reconnaissance. Font rentrer les employés chaque samedi pendant une année peu importe l’ancienneté, alors que c’est sensé être une mesure « temporaire ». Aucune flexibilité, exige qu’on soit là à 8 AM le samedi et ne fournit même pas le café, au contrair
Prossalaires, emphase
Consmanque de reconnaissance, culture décevante, management incompétent
4.0
Caissier (H/F) | Montréal, QC | Nov. 13, 2014
Agent service aux membres particuliers et entreprise Desjardins
Une journée de travail comme agente service aux membres débute par l'ouverture de la Caisse avec toutes les tâches connexes à celle responsable de l'ouverture ex: décompte et balancement de la caisse afin d'entreprendre la nouvelle journée de service aux membres(clients),accueillir les membres et effectuer leurs opérations bancaires, effectuer les recherches et entrées de données courantes requises etc. La fermeture de la succursale doit se faire dans les normes de sécurité exigées et le décompte et le balancement de la journée avec assiduité. Comme conseillère service aux membres les tâches de l'agent doivent être maîtrisées. Les tâches principales sont: Accueillir les membres sur place ou au téléphone, les diriger selon leurs besoins vers la personne concernée,ouvrir les comptes bancaires après avoir bien évalué leurs crédit et leurs besoins, offrir les produits Desjardins et effectuer les recherches et les tâches demandées par les clients et la coordonnatrice en poste. Les aspects les plus difficiles de ces postes sont le la discrétion et le professionnalisme constant qu'ils exigent. Les aspects les plus positifs sont le fait de créer un lien de confiance et de reconnaissance des membres et des collègues au travail, la valorisation qu'ils apportent est très appréciée.
Prosavantages sociaux
Conshoraires variables de soirs et ventes exigentes
4.0
Teller | Chelmsford, ON | Sep. 4, 2012
Productive and fun worlkplace.
A typical day at work consists of mainly customer service, and procedural jobs at specific times of the day, in which I managed very well and loved being busy at work. I've learned about many financial products and customer service interaction. Management is there for any information needed in order to properly inform customers and designate jobs between co-workers also making us feel part of the team as there were weekly meetings to attend for information purposes and to ensure every employee follows the same procedures. The hardest part of the job is Selling, must inform customers of products and the raise and bonus depends on how many products are positively attained by customers by my reference, this is a weak area for me and strongly dislike pushing products on the people. The most enjoyable part of the job is the amount of responsibility posed upon me to ensure certain tasks are being done properly and on time, many of which were delegated to me knowing the work load I could handle, examples: preparing hundreds of letters to customers about info on their accounts. receptionists replacement during luches, booking appointments, answering telephones, fundraising projects, montly sumarry for manager, involved in the fun commitee, preparing the clearing of checks for at specific time, balancing the atm room, and many more things.
Prosgood benefits and hours
Consyearly raise and bonus depending on selling products.
2.0
Insurance Agent | Gloucester, ON | Aug. 15, 2017
Used to be a great company...
Used to be a fun respectable company to work for, however recent management has slowly stripped away all the perks of the job. Used to be a place where you'd show up to work and actually enjoy being there, it did not have that call centre feel to it and the culture was great. It only took but a few from upper management to swiftly bring in change, change which resulted in less chance for bonuses, less chance to move up, less chance for true opportunity unless you are OK with taking on more responsibility with little to no proper compensation in return. The company is very driven to ensure their employees are not compensated for roles which are deemed higher in nature within the Insurance world, instead they praise and promote them as Lateral moves. No different than any other run of the mill call centre. Thus Workplace culture is non existent. When it comes to employee engagement, incompetence runs rampant within the management team. Worst part of the job is meeting or exceeding your sales targets and not qualifying for a bonus because customer's did not give you a score of 9/10 out of 10. Or because you did not receive enough customer surveys for the month. When Management pushes their employees to read the book "Who Moved my Cheese" you have an understanding of how they run the show. Sit down shut up do your job don't ask questions don't complain it is what it is be happy to have a job.
ProsNone
ConsToo many to list
2.0
Unix Administrator | Montréal, QC | Mar. 25, 2019
Political, disorganized, slow and inefficient
Although Desjardins has great rewards in terms of overall benefits, it is polluted by a stinky smog of politics and defensive strategies culture. If you're a political beast, you'll be delighted. If not then, don't go there. There is no advancement for you, if trying to change mentalities you'll be greeted by great smiles and no support for your actions. Management staff suffers from in-breeding as it comes from an insider "culture". Management staff does not hesitate at nepotic manoeuvers to get the backup they need : their long-time friends or ex-colleagues get hired easily and there is a questionable ethics on that matter. There are no professionnal managers in the lower stages - most of them could not do the work their staff works on. It's all staff that's been laying around for 10 years or more in the shop and that gets promoted - uncritical for the most part of it as shown by the brown they have on their nose. Having worked there for a good part of their life, they have a limited experience of the outside world rules and best practices, so they're unable to get things organized efficiently. As far as what I learned, is how inefficient an organisation can be when having access to unlimited capital.
ProsFlexible hours, good benefits.
ConsInefficient, no advancement unless you're politically involved. Laxist and self-protective management staff.
2.0
Service à la Clientèle (H/F) | Lévis, QC | Jan. 21, 2019
Mal géré, manque de formation pour les gestionnaires,manque de respect
Après avoir évolué pendant plus de 3 ans comme étudiante et avoir eu la chance de progresser (comme je pouvais dans mon département) Celui-ci a vécu une vague de départ des gestionnaires qui faisaient la vie et la différence de ce département. L'ambiance à chuté, les gestionnaires ont triplés leur nombre de réunion. Il n'y avait plus de gestion sur le plancher. J'avais déjà une bonne expérience sur le plancher et ai pu orienter et aider les nvx et mêmes anciens employés. Ayant diplômé quelque temps avant mon départ, j'ai réalisé que mon bagage scolaire ne plaisait pas aux gestionnaires en place. On m'a mise de côté dans mon poste et on ne m'a plus inclus dans les réunions ou dans les réparations de tâches. Vu le poste que j'occupais (agent spécialisé), on a voulu que je cesse de parler de façon amicale aux employés avec qui j'avais développé des liens durant mon parcours à titre d'agent régulier. On m'a isolé dans un coin, me retirant des tâches et me parlant avec un ton irrespectueux à quelques reprises. J'avais une belle expérience où on m'a permis de progresser et de me développer pendant 3 ans. En 5 semaines, tout ce que j'avais fait chez Desjardins est tombé en morceau...
ProsSalaire, horaire flexible
ConsAmbiance de travail, disponibilité des gestionnaires, Méthode de sélection des gestionnaires
4.0
Facilitator | Mississauga, ON | Oct. 8, 2015
Sociable environment with high-volume traffic and soaring stress levels
I would deal with insured policy holders who had been recently involved in a collision or property loss, documenting full details of the loss and logging a legal statement regarding the claim. Within 1 week of training I was proficient in policies, liability, repair procedures and all suppliers revolving around collisions. Management would keep a close eye on employees and all calls were recorded and randomly audited. While each person would handle their claims separately, it was almost a team environment due to associates taking calls in a general phone queue, and assisting the insured policyholders or business suppliers with the claim in question. Dealing with customers and reassuring them of coverage, liability, and property damage was challenging, but made for a great learning experience. Setting up a claim with a stressed insured who had been involved in a serious crash with injuries, watching it proceed seamlessly with my help (towing, rental vehicle, repairs, physical therapy) and then observing as the claim was closed with a satisfied client, was the most rewarding part of the job.
ProsNo after-hours workload, overtime paid
ConsNot enough hours

Questions and answers about Desjardins

What should you wear to an interview at Desjardins?
Asked Mar. 2, 2017
If you don't like wearing suits then finance is not for you, Look at your bankers attire When out in the field, you have no bricks and mortar to establish your crediblity The first impression you make is everything The culture of all in financial industry is button up professional business When starting out there is leeway because it costs money to look good, and they are flexible in the beginning. However your grooming needs to be top notch. No dirty fingernails, hair groomed, clean shoes, no athletic shoes, clean teeth and most of all confidence (not arrogance), smile easily, shake hands, curiosity, willingness to learn
Answered Apr. 25, 2019
Business casual
Answered Oct. 10, 2018
How long does it take to get hired from start to finish at Desjardins? What are the steps along the way?
Asked Mar. 2, 2017
6 week process for most positions
Answered May 13, 2019
Environ 3 semaines
Answered Oct. 10, 2018
Are the positions all commission based?
Asked Aug. 9, 2017
No, I know from experience adjusters and property and casual insurance agents make salary + bonus.
Answered Jan. 8, 2018
I presume there may be some variations between positions.
Answered Dec. 29, 2017
What is the company culture at Desjardins?
Asked Aug. 27, 2018
The culture is different across every location, however the underlying goal is to make every employee a robot
Answered Jun. 27, 2019
Relaxed and family oriented
Answered May 13, 2019
What are some tips for doing well in the interview
Asked Feb. 4, 2018
Tell the owner operator you are a great salesperson. That's all he cares about.
Answered Jun. 14, 2019
Use key words listed in the job posting.
Answered Feb. 17, 2019